Tisdag 29 December

Hej på er!
Jag hoppas att ni alla har haft en underbar jul! =)

Det har iaf vi haft! Började firandet dagen innan julafton uppe hos Niklas mamma, med hans pappa, och hans bröder. Vi blev bjudna på revben, lutfisk, och julkorv och potatis. Jättegott var det, sen goda kakor och julgodis och ris ala malta. Och så spelade vi bingolotto på uppestittarkvällen men tyvärr ingen vinst. Och så fick Eva, nickes mamma vara "tomtedam" och dela ut julklapparna, vilket även detta år var en himla massa till Isak och till oss också! Vi fick b la presentkort på IKEA så nu är ju jag jätte ivrig på att åka dit och handla!!

Julaftons morgon fick vi sova lite längre, tror vi var vakna vid halv nio tiden, så himla skönt! Opp och äta frukost och fixa iordning oss för att åka iväg till min pappa och familjen.
När vi kom vid lunchtid var det lutfisk, potatis och sås och massa kryddpeppar, åh det var supergott. Har bara smakat det nån gång förut men nu åt jag så man blev proppmätt =)
Efter maten gick vi en runda med Isak för att försöka få honom att somna, vilket han gjorde och sov lite mer än två timmar. Vi väckte honom när vi tittat på Kalle Anka.
Då var det dags för kaffe och philadelphiatårta med pepparkaksbotten, mums!
Och så kom tomten efter det med en himla massa paket, Isak fick massa fint och vi också såklart. Det stod ett jättestort rött paket på golvet och det visade sig vara Isaks, en sackosäck med Barbapapa på =)
Framåt kvällen skulle vi äta julbord, jösses va mycket god mat det var! Vi stannade till elva ungefär tror jag, Niklas var tröttast av oss tre.. han har ju jobbat så mycket.

Åh så juldagen! Fick sova ganska länge även denna morgon, sen upp och duka och fixa maten till min mamma, Ola och Felicia skulle komma.
Innan maten skötte jag julklappsutdelningen med Isaks tomteluva. Då fick Isak en egen liten dammsugare som han älskade direkt =)
Halv fyra var det dags för mej att åka och jobba. Jobbade fre, lör, sön.
Igår var vi iväg och bowlade med släkten, det var vår julklapp till alla förra året och även denna julen. Vi var på Cyberzone på Saltö, jätte roligt! tror det uppskattades av alla.
Jag är dock kass, verkligen kass! mestadels rännan, men det blev bättre mot slutet :D

Idag har Isak och jag varit hemma och bara myst och vikt vårt berg av tvätt som legat i korgen ett par dagar ocg bara blivit större.
Och nu ikväll har vi varit inne i stan och hälsat på Nicklas( Isaks gudfar ) & Erika.
Fullt upp senaste tiden alltså men gud va roligt och mysigt vi har haft med våra nära & kära! Stort TACK för allt!

Imorgon kommer en tjej som heter Sara som är vikarie på mitt jobb ibland hit till jämjö, så ska vi ut och gå en sväng med Isak och hennes lille valp =).

Kommer nog somna gott ikväll...

*Godnatt på er*


23/12


Dags för första julklappsutdelningen!

Ooh så spännande! ( titta lille putmagen =)

Fullt upp med nya sakerna.

24/12


Titta så fin Isak var på julafton!

Isak brevid det stoora spännande paketet!

Stiliga dom är mina killar<3

En massa leksaksmat!

25/12


På morgonen bar Isak omkring på sin fina barbapapa säck =)

Isak fick gå med mammas hund Trixie i koppel en stund.

Hohoo sa tomten :P

Började dammsuga direkt såklart =)

Jaa det var lite bilder från julen det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0