Onsdag 13 Januari

Hej hej!
Idag har jag jobbat hela dagen, var roligt att komma igång, det har liksom inte blivit nån rutin alls nu över jul /nyår och sen ledigt och så. Men även om man bara är borta ett par dagar från jobbet så känns det som att det är låång tid.
Isak hade haft det jätte bra på dagis idag. Han sa "Hejrå" och vinkade till mej imorse när jag lämnade honom vid bordet där de skulle äta smörgåsrån och dricka mjölk=) Bra början på dagen alltså!
Igår när jag var med Isak på dagis ett tag fick jag nästan känna på hur det är att vara dagisfröken hihi. Jag tröstade gråtande barn, bar på barn, drog pulka, läste saga, klädde på ytterkläder, lekte mamma & barn,  haha de kom ju till mej precis som om jag var en av fröknarna. Så söta! det var riktigt roligt, alla är så goa.. både personal och barn =)
Imorgon ska jag jobba kvällen. Mamma skulle titta in på förmiddagen innan hon börjar jobba,. Sen ska vi nog bara vila och mysas.. jag & min Isak<3

Han kan även berätta nu när han har bajsat! Han pekar bak på blöjan och säger "BAJ" haha, så roligt! och bra.
Hmm han har ju lärt sig fler ord på senaste....

Pippi- fågel
Baj- bajs
Dicka- dricka
Sache- kaffe
Bepplä- äpple
Hejråå- hej då

 Ja jag kommer inte på fler just nu. Sen älskar han att hjälpa till, te x hämta mat till Findus, tända och släcka lampor, slänga skräp, hämta saker till mamma eller pappa, duka mm.
Åh så klappar han händerna =)
Min älskling!




Sommar 2008

Kommentarer
Postat av: Katrine

Haha! Så sött... Always hungy? Jadu inte konstigt att han ville vara kvar på dagis om det serverades mat. Lilla gullungen! Kram

2010-01-13 @ 23:33:25
URL: http://mammatillamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0