Onsdag 27 Januari

Hej hej!
Jag brukar ju alltid skriva i min blogg på kvällarna men nu mån, tis har jag somnat i soffan! Helt slut.
Kan ju skriva om mina två senaste dagar på min diet. Dom har varit hemska! haha inte varit en pigg och glad Alexandra precis. Även idag har det varit skitjobbigt, är jätte hungrig just nu så väntar på att jag ska bli trött så jag kan gå och lägga mej. Jag kommer ALDRIG göra om detta.
Det som jag längtar mest efter är choklad! åh på lördag ska jag äta choklaaad, det ska bli så mumsigt =)

Måndag Dag 9 av 13
Frukost:
1 kopp svart kaffe och 1 sockerbit
Lunch: 10 skivor skinka och 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 stor biff, sallad med olja och citron, 1 frukt

Tisdag Dag 10 av 13
Frukost:
1 kopp svart kaffe och 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, sallad och 1 skiva skinka
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat och 1 frukt

Nu när man ser vad man fick äta de dagarna är det mycket bättre än idag, fy idag har det verkligen varit jobbigt. Men alltså det har varit jobbigt under hela dieten egentlligen, man tänker på mat hela tiden bara för att man inte får äta som man vill.
Men jag märker skillnad på min kropp även om jag själv inte ser det i spegeln.
Ska bli spännande och ta måtten på fredag!:D

Idag Dag 11 av 13
Frukost:
En kopp svart kaffe och 1 sockebit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 1 liter juice och 3 dl yoghurt
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell ( blää)

Isak och jag har haft en väldigt lugn och mysig dag och gosat en massa. Är glad att jag är ledig så man slapp gå ut i ovädret! fy va tråkigt, bara mer och mer snö. Är så trött på det nu.
Vi har målat med hans fingerfärg, jätte roligt och han målar så fina konstverk =)
Imorgon är det dags för dos 2 av vaccinet, hoppas vädret har lugnat sig tills dess så vi kommer iväg.
Ska även prova ett recept jag fick av en arbetskamrat, kardemummaskorpor. De är så goda att ha till kaffet! Hoppas de blir bra så kan jag ta med en burk till mamma på lördag, hon älskar alla kakor med kardemumma.

Hoppas ni har det gott inne i värmen nu!  Min stackars Niklas fick ge sig iväg för att arbeta pågrund av snön. Hoppas inte han behöver vara iväg allt för länge.

Godnatt!


Måste du säga mmm hela tiden, jag blir så sugen på choklad :P



Lilla konstnären =)

Nöjd, glad och kladdig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0